חיפוש

איך משקפי שמש נראו לאורך השנים?

משקפי שמש, האביזרים המעשיים האולטימטיביים, היו סימן ההיכר של סגנון אופנתי הרבה לפני שהייתה סיבה לחשוש מפני קרינת שמש. בעוד שחלק מהמגמות המתקדמות ביותר התמקדו בייצור יעיל, במהלך השישים האחרונות בוצעה התקדמות משמעותית בעיצוב וייצור משקפי שמש בגוונים ודגמים מגניבים.

אופנה ותרבות פופ יוצרים כל הזמן לולאות משוב, וההיסטוריה של משקפי שמש פופולריים אינה יוצאת מהכלל. המגמות הגדולות ביותר התחילו ברוב המקרים בסרטים ובמוסיקה שהגדירו את הזמן שלהם. הנה כמה טרנדים בולטים של משקפי שמש שבלטו לאורך השנים.

בתחילת שנות השישים – משקפי שמש דרמטיים פינו את מקומם למסגרות מתוחכמות יותר

בעוד שמסגרות של עיני חתול עשויות להיות קשורות קשר הדוק יותר למראה הנשי, בשנות החמישים, גרסאות מאופקות יותר של מסגרות אלו, פינו את מקומן לעיצובים פופולריים בתחילת שנות השישים, בסגנון משקפי השמש שנראו על אודרי הפבורן בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני".

בשנות השישים המאוחרות נראו דגמים גדולים וצבעוניים בצורות גיאומטריות, כמו אלו שנראו על טוויגי. בצד הקלאסי יותר, ג'קי או נשארה סמל לסגנון במשך שנים רבות. מעצבים רבים יצרו מסגרות במיוחד עבורה, ומשקפי השמש בסגנון עדשות כהות ומסגרות מעוגלות זכו לביקוש גבוה.

בתחילת שנות השבעים – ג'ון לנון הביא את סגנון המשקפיים עם המסגרות העגולות

כשג'ון לנון השיק את הקריירה שלו בתחילת שנות השבעים, משקפי השמש הקטנים והעגולים שלו הגיעו לתודעת הציבור. ברוב המקרים, משקפיים אלו נמכרו עם עדשות צבעוניות, והמסגרות הקטנות האלו הפכו למצרך פסיכדלי היפי.

הדיסקו החזיר גוונים גדולים, אבל בשלב זה, עדשות כהות יותר נכנסו לסגנון במקום האלמוניות המסתורית של משקפי שמש כהים. סגנונות גבריים כללו ברוב המקרים גשרים כפולים מעל האף, בעוד שהדיוות של הדיסקו נטו להעדפת משקפיים בסגנון ספורטיבי עם מסגרות פלסטיק עגולות או מרובעות, בגווני זהב או צבעים בהירים אחרים.

1980 – משקפי שמש בסגנון רובוטי הביאו אוריינטציה עתידית

שנות השמונים היו ידועות במגמות מוזרות ומקסימליסטיות, אבל בעולם משקפי השמש, התחילה מגמה של גוונים עתידיים עם מסגרות בסגנון פאנקי. הסגנון שהכה את השוק בשנות החמישים והשישים חזר בשנות השמונים עם התחדשות הגוונים המגניבים, בסטייל שדמה למשקפי ריי באנד במטרה להגדלת המכירות.

ההיפ הופ היה המקור העיקרי להשראת האופנה הפופולארית בשנות השמונים, והמשקפיים הגדולים היו רגע חשוב בהיסטוריה של משקפי שמש, במגמה שנמשכה זמן רב.

באמצע שנות השמונים, נשברה המגמה שנראתה נצחית עם וריאציות על הדגמים של משקפי שמש שהתחילו בשנות החמישים והשישים, עם משקפי השמש שנראו על ברוס וויליס בתוכנית הטלוויזיה Moonlighting.

בתחילת שנות התשעים – עדשות הולוגרמה היו מצרך מבוקש

כל דבר מוזר ואפל בתחילת שנות התשעים, כולל משקפי שמש ביזאריות עם הולוגרמות של תמונות שונות על העדשות, התקבל היטב בתודעת הציבור. מגולגלות ועד עלים של מריחואנה, בני נוער יכלו לטשטש את עיניהם בצורות שונות להשגת מראה מרוחק אולטימטיבי.

תחושת הסגנון של קורט קוביין כללה לעתים תכונות הוספת נגיעות של מגדר לאסתטיקה הגראנגית האפרורית, וזיקתו למסגרות פלסטיות היא דוגמא בולטת. הוא היה מפורסם בזכות משקפי שמש לבנות בשנת 1993, בסגנון שהפך רשמית לפופולארי רק לאחר מותו.

מאמרים נוספים

מראות

סקירת מראות איפור הכי מגניבות

למרות שרוב הנשים משתמשות במראות קבועות כדי להתאפשר, מראות איפור קטנות שאפשר לקחת בתיק לכל מקום, חיוניות לנשים שמבקשות להיראות במיטבן תמיד. כך הן נראות

Read More »
משקפי קריאה

מחפשים משקפי קריאה זולים?

בעלות נמוכה, תוכלו למצוא באתר סליידר משקפי קריאה ולרכוש מספר זוגות במסגרות האהובות עליכם. משקפי קריאה לא צריכים לעלות הון, ואם מצאתם את הזוג האהוב

Read More »

לקוחות יקרים,
מינימום הזמנה מהאתר - 1000 ש"ח.

משלוחים לכל הארץ – עקב המצב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח

דילוג לתוכן